5 Simple Techniques For ایمپلنت

Wiki Article

تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد

به یاد داشته باشید که ارتودنسی یک درمان اساسی است ولی کامپوزیت یک روکش است.

بطور کلی، برای جایگزینی دندان‌ها سه گزینه وجود دارد: استفاده از دندان مصنوعی یا همان پروتز دندان، استفاده از بریج دندانی به همراه چسب دندان و در نهایت استفاده از ایمپلنت دندانی.

کسانی که دندان‌های سالمی ندارند و یا با عفونت لثه و دندان درد درگیرند، نمی‌توانند از این روکش‌های رزینی استفاده کنند. در افرادی که مینای دندان آنها به میزان بسیار زیادی از بین رفته‌است هم نباید از کامپوزیت‌های دندانی استفاده کرد.

به طوری که در سمت جلو ارتفاع آن کمتر و به سمت زبان ارتفاع آن بیشتر برای دندان های جلویی و آسیاب کوچک ساخت.

این لایه عایق بسیار خوبی روی دندان‌ها است. مزیت عمده کامپوزیت‌ها، همرنگ‌بودن آنها با دندان‌های طبیعی است. می‌توان با انتخاب رنگ‌های کامپوزیت دندان درست مطابق با رنگ دندان‌ها، ظاهری طبیعی‌تر داشت. خصوصا استفاده از کامپوزیت دندان جلو می‌تواند برخی ظواهر آسیب‌دیده و قابل رویت مانند دندان‌های کج یا دندان‌های خرگوشی و نیش را بپوشاند.

متریال مورداستفاده در دندان‌پزشکی مانند قلم موی کامپوزیت دندان‌پزشکی، رنگ‌های کامپوزیت دندان و متریال مورداستفاده برای باندینگ و آماده‌سازی دندان‌ها هم در تعیین عمر این روکش‌ها اهمیت دارد.

انقباض کامپوزیت و پوسیدگی ثانویه: در گذشته، رزین‌های کامپوزیت در طول درمان، کاهش قابل ملاحظه ای در سایز داشتند یا به عبارتی دچار انقباض می‌شدند، که منجر به اتصال باند ضعیف بین ترکیبات می‌شد.[۱۲] در مطالعه ای در این باره ۱۷۴۸ ترمیم دندان، خطر پوسیدگی ثانویه در گروه کامپوزیت ۳٫۵ برابر خطر پوسیدگی ثانویه در گروه آمالگام بود.[۱۳] بهداشت خوب دندان‌ها و بازرسی‌های منظم می‌تواند این عیب را کاهش دهد.

همانطور که گفتیم این روش برای ترمیم جزئی دندان مثل شکستگی‌های کوچک، برطرف‌کردن لکه و زرد شدن دندان، پرکردن دندان، کاهش فاصله بیین دندان‌ها، ترمیم ساییدگی دندان و مواردی از این دست انجام می‌شود.

قیمت کاشت دندان بستگی به یکسری عوامل دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پرکننده بالک یا فله از ذرات سیلیس و زیرکونیوم آگلومره نشده تشکیل شده‌است. این پرکننده‌ها شامل ذرات نانوهیبرید با نسب وزنی ۷۷ درصد هستند. در واقع این دسته از کامپوزیت‌ها به این دلیل طراحی شده‌اند که مراحل کلینیکی مصرف را ساده‌تر و کمتر کنند و نیز فعالیت نوری آن‌ها را در عمق ۴–۵ میلی‌متر ممکن سازند و تنش‌های ناشی از ماندگاری طولانی مدت در دندان را کاهش دهند.

همیار دکترِتو گفت: ۱۴۰۲/۰۴/۲۷ در ۹:۲۵ ق٫ظ سپاس از همراهی شما.

اگر به دنبال آگاهی از بهترین مراکز و با بهترین قیمت کامپوزیت دندان هستید، می‌توانید در دکترِتو کلینیک از بهترین خدمات دندانپزشکی بهره‌مند شوید.

بخشی از کامپوزیت که نور نمی‌بیند و نرم باقی می‌ماند در واقع پلیمریزه نمی‌شود و در نهایت موجب آزاد شدن مونومرها می‌شود که سمیت دارد و نیز ممکن است باعث ضعف عملکرد مکانیکی کامپوزیت شود. دندانپزشک باید کامپوزیت را در یک حفره عمیق دندانی به میزان قابل توجهی جای دهد، هربار پس از ۲–۳ میلی‌متر جلو رفتن تابش نور را انجام دهد و این فرایند را هربار تکرار کند. میزان ضخامت کامپوزیت قرار داده شده بسیار مهم است مثلاً اگر بسیار ضخیم باشد باعث ایجاد حساسیت در حین جویدن می‌شود. کامپوزیت پس از قرار گرفتن در محل باید به راحتی توسط بیمار تحمل شود و حساسیت ایجاد نکندو نیز پایداری طولانی مدت داشته باشد و به میزان حداقل click here ده سال در حفره دندانی باقی بماند.[۶]

Report this wiki page